kaghaz & ghalam

بایگانی
نویسندگان
طراح وبلاگ : علی شفیعی
مدیر وبلاگ : امید شجاعیان

کیش و مات

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ق.ظ

کیش و مات

کیش و مات

در صفحه­ ی شطرنج روزگار تنها من اسیر دلتنگی خاطرات تو بودم. مهره ­ای که مسیرش جز به خانه های سیاه ختم نمی­

شد. زندگی در جوار افرادی که به سمت آرمان­ های خود می­ رفتند و تویی که در میان تاریکی گذشته ­ی خود غرق بودی.

انگار فلسفه­ ی بودن من جز این هم نبود. دست و پنجه نرم کردن با چنگال خاطرات. تقدیری که برای من رقم خورده بود.

خانه­ های سیاهی که هر کدام از چهار طرف به روشنایی ختم می­ شد و درخشندگی خود را به رخ من می­ کشیدند . چهار

خانه­ ی سفیدی که همیشه محور خانه­ های سیاه مرا، احاطه می­ کردند . هر جا پا می­گ ذاشتم تاریکی مطلق، تنها نصیب

من می­ شد. روزهای تکراری و امیدی که کنارت بود اما نمی­ شد از آن دم زد. زندگی در چهارچوب قانونی که تنها انتخاب

سیاهی حق تو بود. جبری که هر روز دلم را شکننده­ تر می­ کرد. علاوه بر مفاد زندگانی همه هدف مشترکی نیز داشتند.

پاسبانی از شاهی که انگار زندگی خود را به آن باخته بودند؛ اما تنها شاه زمانه­ ی من تویی که مرا جز جدال با خاطرات سر

مشقی نبود. رفتی اما با غارت دل من. دلی که اسیر توست و من تنها و بی دل در سکوت تار ظلمانی. سربازی که در پیچ و

خم زندگی تا عرصه­ ی وزارت پیش می­رفت. اسبی که از پس مشکلات می­ گریخت. رخ­ هایی که دامنه­ ی دیدِ زیادی

داشتند. وزیری که در رکاب شاه حاکم با تسلط جولان می­داد. فیل سفید که نافش را با خوشبختی بریده بودند و اما من ...

فیل سیاه ... در بند اسارت و دلخوش به مسیری شاید طولانی. مرگ تنها راه من برای رسیدن به وادی خوشبختی است.

این چه عدالتی ست که از آن دم می­ زنند، در سرای عشقی که فقط به او داشتم؟

امید شجاعیان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۷
omid shojaeyan

نظرات  (۳)

 خیلی از زندگی ناامید شدم  غم اومد سراغم 😳😣
پاسخ:
خخ قرار نیست که تو فیل سیاه باشی سحرجان،تو میتونی فیل سفید باشی،دقیقا برعکس فیل سیاه
زیبا بسیار زیبا...
پاسخ:
ممنون حبیب جان بابت نظرتون و مجدد ممنون که با قدومتون محفل این کلبه ی درویشی مارو آزین بخشیدیت
من که فیل سفیدم شک نکن 😁😁
پاسخ:
امیدوارم که همیشه فیل سفید باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی